فارسی

پاندمی و بهداشت محیط

پاندمی و بهداشت محیط

حفظ بهداشت شخصی اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است. وقتی صحبت از تمیزی می شود ، همه چیز را باید از خانه شروع کرد. فضای شخصی خود را تمیز نگه دارید و از ایمنی خود و عزیزانتان در پاندمی فعلی اطمینان حاصل کنید. هنگامی که صحبت از نظافت منزل می شود ، لازم است که از حمام  و دستشویی شروع کنید ، جایی که فرد هر روز مقدار قابل توجهی از وقت خود را می گذراند. میکروب ها بیشتر در صندلی های توالت ، کف ، فلاش ، شیرآلات و دستگیره های در زندگی می کنند.

 در این مطلب ما شما را با چند نکته آسان اما مهم برای تمیز نگه داشتن محیط حمام و سرویس های بهداشتی آشنا می کنیم:

کف  و سطوح را تمیز نگه دارید: کف دستشویی باید با دقت تمیز شود. کوچکترین زباله از سطح جمع کرده و سطل زباله را در فواصل کوتاهی خالی کنید. بهترین روش برای تمیزی کفپوش و سرامیک ها استفاده از تی و شستشوی طولانی است. در یک گوشه بایستید و سپس هر یک متر مربع از سطح پیش رویتان را از چند جهت با دقت شسته و خشک کنید. طوری که هیچ قسمتی جا نماند.

ضد عفونی کردن: همیشه خوب است که حداقل هر روز یک بار محل توالت را ضد عفونی کنید. از مواد ضدعفونی کننده سطح، مایع شوینده کف و اسپری های ضد عفونی کننده برای نشیمن  توالت فرنگی استفاده کنید . قسمت هایی که لمس می شوند مانند سیفون، دستگیره های در ، شیرآلات ، جای دستمال کاغذی ، کلیدهای برق ، کاشی های دیوار را با دستمال و یا اسفنج کاملاً تمیز کنید. بعد از استفاده از مواد ضد عفونی کننده ، اجازه دهید چند دقیقه این مواد روی سطوح و شیرآلات باقی بمانند.

 

 بهداشت دست: دستان ما بزرگترین ناقل میکروب هستند. بنابراین باید قبل از لمس دستگیره ها یا شیرآلات بسیار احتیاط کنید زیرا ممكن است آلوده به باكتری ها و ویروس های خطرناکی  باشند که به راحتی و با لمس اشیا منتقل می شوند. مهم است که پس از هر بار استفاده از توالت ، دستان خود را با آب و صابون بشویید.

 

درپوش توالت فرنگی را بسته نگه دارید: هر بار توالت فرنگی شسته می شود ، انبوهی از باکتری ها و سایر میکروب های مضر می توانند به راحتی در محیط اطراف از جمله نشیمن توالت پخش شوند.از این رو ، اگر درب توالت را بسته نگه داریم و سپس از سیفون استفاده کنیم، احتمال انتشار میکروبی در توالت کمتر خواهد بود.

برس های توالت را بشویید و ضد عفونی کنید: برای تمیز کردن جای توالت از برس توالت استفاده می کنیم ، اما آیا مرتباً آنها را تمیز می کنیم؟ اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید ، برس های توالت را پس از هر بار استفاده ضدعفونی کنید. برای شستشوی برس های توالت باید از یک ماده شوینده ضد عفونی کننده با کیفیت استفاده شود و پس از مدت زمان شش ماه آن ها را  عوض شوند.

 

 تهویه: اگر تهویه مناسب نباشد،کم مرطوب باقی مانده و از رشد میکروبی پشتیبانی می کنند. از طرف دیگر ، اگر توالت فرنگی به خوبی تهویه شود ، رطوبت کم باقی می ماند و توالت مساعدتر برای رشد میکروب ها می شود.

منبع: https://indianexpress.com/

نوشتن نظر
آرشیو وبلاگ